Yazılarım
''Instagram'' ve ''4+4+4''

Suriye ile ilgili görüşüm belli, aylar önce yazmıştım... Suriye bizi alakadar eder!
Hele hele, Türkiye'nin geleceğini hayati derecede ilgilendiren petrol boru hatları konusunda Esed yönetimi, bize taş koymaya kalktıysa daha da fazla eder.


Ama ben bugün sizlerle medyada çok yer bulmamış bir konuyu paylaşmaya çalışacağım;


Instagram'ın Facebook tarafından 1 milyar dolara satın alınması.


Instagram'ın kurucusu, 28 yaşında, adı Kevin Systrom. ABD’deki ünlü Stanford Üniversitesinde okumuş.
Sadece 13 çalışanı var. Instagram'ın piyasaya sürülüşü Ekim 2010.
Yani kuruluşundan tam 18 ay sonra 1 milyar dolar değeri olmuş.
Kurulduğu yılın sonunda 100 milyon dolar teklif etmişler, 2011 yılı sonunda da 500 milyon dolar.
Instagram ingilizce ''Instant'' kelimesinden gelen bir yapı ile oluşturulmuş bir isim.
Instagram’a ise “anlık olarak fotoğraf çekmenize olanak sağlayan cihaz” gibi bir anlam yüklenmeye çalışılmış olabilir.
Instagram, kurulu olduğu telefonun (iOS ve Android işletim sistemi ile çalışan) kamerasıyla çekilen fotoğraflara filtreler yardımıyla eski havası verebiliyor. Efektlerle süslenen fotoğraflar, arkadaş sosyal paylaşım sitelerinde rahatlılka paylaşılıyor, bu sitelerde ki arkadaşlarınızın fotoğraflarına yorum yapmak ve 'beğeni' göndermek de mümkün oluyor.
Yani bir anlamda Twitter'in fotoğraf versiyonu.
30 milyon kullanıcısı var. Zaten bana göre satılan da bu 30 milyon kullanıcı.
Zira bu uygulamaya ücretsiz sahip olup, yine ücretsiz kullanıyorsunuz. Reklam geliri de yok.
Yani bilançonun gelir hanesi boş.


O zaman bu paralar nasıl kazanılıyor?


Zekice bir fikir bulup, uyguluyarak!


Kurulmakta olan yeni dünya sistemi ve küresel dünya ekonomisini incelersek, eski düzenden her şeyin çok farklı geliştiğini görüyoruz.
Eskiden iyi fikirlerin kitlelere yayılması zaman alırken, şimdi internet ile kitlelere ulaşmak çok daha kolay.
Bu olanağı da internet girişimcileri çok zeki bir şekilde kullanıyor.
Daha da önemlisi insan doğasını çok iyi biliyorlar. İnsanları en çok neden etkilendikleri ile ilgili güçlü sezgileri ve fikirleri var. İnsaların temel ihtiyaçların yanı sıra sosyal ve estetik ihtiyaçlara da sahip olduğunun farkındalar.


Basitlik genel ilkeleri. Bilgi bombardımına tutulduğumuz günümüzde ne kadar basit o kadar iyi.


Girişimcilik bir tutumdur. Girişimci olabilmek için insanın sadece tek şeye ihtiyacı vardır; kendisine!


Günümüzde yeni başarı anlayışı bu şekilde şekilleniyor. İş bulmaktansa iş yaratmak üzerine kurulu bir sistem. Bu bakış açısı önem kazandı.
Türk eğitim sistemi ise; hala risk almamayı öğreten, sadece iyi bir meslek sahibi olunsun, yeterlidir düşüncesi üzerine kurulu. Dünyada bu yapı değişiyor, hatta çoktan değişti.


Biz ise ancak 4+4+4 yasası ile İmam Hatip Ortaokulu açma derdindeyiz!


Bölgesinde lider olmak isteyen bir Türkiye, içindeki bu gereksiz gerilimleri aşıp, bir an önce ''Instagram''ları yaratabilecek girişimcileri yetiştirecek eğitim sistemine geçmelidir.

 


Kaynak URL (12.04.2012 - 15:12 tarihinde yazdırıldı): http://www.ulus923.com/instagram-ve-444-44273n.htm